WINTERSPORT EIND MAART

Ja, dat kan ! Heel goed zelfs. Maandagochtend op Schiphol ingecheckt voor Geneve. Na aankomst de trein naar Moutiers en vandaar nog even met de bus naar de bestemming Latania alwaar zus Thea al bij de halte stond te wachten. Het appartement was nog geen 100 meter verder.  Ik had mijn eigen skikleding en bril bij mij het overige materiaal was achtergelaten door neef Ruud, lange alpineski’s , stokken, helm, schoenen het was er allemaal voor deze Lucky B. De schoenen knelden een beetje dus daar ben ik een paar andere voor gaan huren. Een liftpas gekocht en gaan met die banaan. Vanuit de voordeur ski je een beetje naar beneden naar de lift en na een paar prachtige afdalingen kom je weer uit bij het appartement.  Kan het nog luxer ?   Nou nee dus !

Het mooie van eind Maart is o.a. dat je de hele piste voor jezelf hebt ( nou ja ) , slechts zeer weinig mensen zijn aan het skien en boven bij het restaurant in de zon heb je ook volop de ruimte. Een fantastisch gebied waarbij je werkelijk alle kanten op kan.  Zus Thea had vorige week met Ruud een lange dag geskied o.a. naar Val Thorens. Alles bij elkaar opgeteld ( dus inclusief liften ) hadden ze die dag 68 kilometer afgelegd.  Petje af voor mijn 78 jarige zusje. Ja, en wat doe je dan zo’n beetje ?   Nou, beetje skieen, veel slapen, boven bij het restaurant een lekkere hap nuttigen. Beetje maf met zo’n lounchebank in de sneeuw maar wel heel aangenaam.

Eigenlijk is het al weer te lang geleden dat ik op de latten gestaan heb . De eerste dag was povertjes en eigenlijk op de derde dag had ik het gevoel van Yes !  dit is het. Heerlijke lange afdalingen waarbij je gewoon voor de deur de ski’s afbind .
Eingenlijk best wel maf ……. nog geen twee weken geleden sla je een golfbal in Zuid Afrika bij 26gr en nu met je kont in de sneeuw bij 7gr. Aan het eind van de week met de auto terug naar huis en inmiddels alweer gereserveerd voor de fietstocht in Engeland en ingecheckt voor de vlucht naar Glasgow ivm de looptocht met Huyb. Ja, ja vooral niet stil zitten.  Als ’t weer wat opknapt (thans regen ) kan ik er ook nog wel even met de motor vandoor lijkt me.

WEL WAT EENTONIG
MAEUN MANEUL SOGOGOI BEKKEUN