MAEUN MANEUL SOGOGOI BEKKEUN

Vandaag 14 April besluit de voorzitter na eerst uitgebreid de krant gelezen te hebben waarbij tevens bijna alle puzzels ingevuld worden ( dagelijkse bezigheid ) om eens per trein naar Assen te reizen. Dus eerst op het fietsje naar het station, ingecheckt, 4 min. over dus tijd voor het bestellen van een cappuccino , kreeg daarbij een kraskaartje en ja hoor het geluk (wat mij dagelijks toelacht,  wat een leven ) liet mij niet in de steek. Drie gelijke symbooltjes gekrast en een lekker ontbijtkoekje was mijn prijs.  Deze dag kon niet meer stuk. Nog net op tijd met koffie de trein in en in de rijrichting rechts gaan zitten was de planning want wat was er aan de hand op deze memorabele dag. Al 20 jaar woont de voorzitter zeer tot zijn genoegen met de (huis) achterzijde aan de spoorrails waarbij dagelijks tientallen treinen passeren maar nog nooit was ik per trein naar het noorden gereisd zodat ik vanuit een trein nog nooit mijn huis gezien had.Nou, ………. je moet zeer snel waarnemen want hij gaat er met een t..vaart (trein dus ) langs. Toch leuk …….. wie ziet z’n eigen huis/tuin vanuit de trein, ikke dus. Een half uurtje later uitgestapt in Assen en in de richting van het Drenths museum gelopen. Men heeft daar een expositie van (propaganda) schilderijen uit Noord Korea.  Het is eigenlijk niet om te lachen maar onwillekeurig krullen de  mondhoeken als je die onzin waarneemt.  Ergens in de negentiger jaren had men daar een hongersnood vanwege o.a een mislukte graanoogst en wat doe je dan ? Je schildert een aantal landarbeiders die vrolijk lachend het mooi wuivende goudgele graan oogsten.  Zo zijn er tal van voorbeelden waarbij duidelijk is dat het volk gewoon op het verkeerde been gezet wordt.  Eigenlijk dus zeer bedroevend.  Een schilderij van een trein ( platte open wagons ) met daarop soldaten en kanonnen etc. op weg naar het front. ( 1950/52) en in hun midden een lachende conductrice die de mannen toezingt.   Zie je het voor je ……. een conductrice op een goederentrein !! Nou ja, zo gaat dat een groot aantal schilderijen voort.  Uw voorzitter had genoeg gezien en besloot eens op zoek te gaan naar de ongetwijfeld aanwezige museumkroeg.  En wat nu heel leuk was,  men had er een aantal Noord Koreaanse gerechten op de kaart staan.

Pittige gehakt met koreander, zoetzure groente met rijst en noedels heet daar dus Maeun Maneul Sogogoi Bekkeun en lekker dat dat was ………………… toch nog iets goeds bij die gele jongens.

WINTERSPORT EIND MAART
HAAT/LIEFDEVERHOUDING DS3 CABRIO