DENIS GROZDANOVITCH

Who the f……. is Denis ? Nou, …….. harde werkers en overige personen welke dagelijks in het zweet des …….. etc. een karige boterham trachten te verdienen. Denis is een franse filosoof welke een boek geschreven heeft ( wellicht wel twee ?) welk als titel heeft ” De moeilijke kunst van het bijna niets doen ” Nou, …… dacht de voorzitter als dat niet een boek voor mij is ?  Snel aangeschaft dus (c.a. twee jaar geleden ) en ja, u voelt  ‘m  al aankomen  ……. de bladwijzer blijft steken op ongeveer de helft waarbij reeds hoofdstukken gepasseerd zijn als …. ” Een gedicht, dat is toch wel een sandwich waard, of niet soms ? ”  of bijvoorbeeld ” Voelen eekhoorns zich schuldig  ? ” , nou ……. ik kan het u niet vertellen.  Ik kom er niet door. Veel te vermoeiend om na een dag van zalig nietsdoen ook nog eens te moeten gaan nadenken. Gisteren met de trein naar Leeuwarden, bijzonder mooi museum daar dat Fries-Museum , onderweg krantje gelezen af en toe even het langstrekkend landschapsbeeld gecheckt.  Op een terrasje in de zon de lunch met een glas witte wijn, in een hobbyzaak gesnuffeld en een modelautootje gekocht van het citroentje voor de verzameling en vervolgens naar het museum.  Beetje shoppen, nog een terrasje en ja de dag vloog weer om. Vandaag met Huyb naar het nationaal legermuseum in Soest geweest.  Ja, die museumjaarkaart komt goed van pas. Morgen met de motor naar zus Thea, daar slapen en vervolgens begint het weekend weer in Monnickendam. Niet zo gek toch dat Denis ff op plek zoveel ….  komt. Even iets anders nu ………uw voorzitter was aangenaam verbaasd bij het lezen van de Meppeler Zeitung van afgelopen maandag.  Hierin staat doorgaans niets …………  een persbericht van 19 november 2014 getuigd daar optimaforma van ……………………………..   (  de ijsvereniging,  helaas verloren gegaan )

Maar nu …………….20 juli 2015  het moet gezegd ……….. stond er een leuk interview in met Mark Knopfler ooit Dire Straits welke thans ondervraagd  in zijn Amsterdamse hotelkamer vertelde hoe ie naast z’n optredens de dag door kwam. Nu moet je weten dat er tijdens mijn arbeidzame leven personen waren (meervoud) die weleens zeiden ……… joh …. is er jou nooit verteld dat Mark Knopfler veel van je wegheeft ………. of was ’t nou andersom ? En zelfs een collega welke ooit naar een concert was geweest van bewuste persoon en zei ” ik dacht dat ik de hele avond naar Hans Steingröver zat te kijken. Flauwe opmerking van mijn kant was dan altijd ”  ja kan wel, maar ik speel beter gitaar ”       Naast enige overeenkomst was ik aangenaam verrast over wat deze briljante gitarist te vertellen had waarbij ik ter verduidelijking een deel van het interview geplaatst heb.

MARK KNOPFLER HEEFT NOOIT HAAST
,Ik ben soms net een oud wijf’

,,Ik heb nooit haast. Zeg maar gerust dat ik lui ben.’’ Meester-gitarist Mark Knopfler komt even overeind om een kop koffie in te schenken. In de hotelkamer heerst een serene middagrust. ,,Ik ben soms net een oud wijf,’’ babbelt Knopfler luchtigjes verder. ,,Ik kan ’s morgens wel uren met een paar gelijkgestemde mislukkelingen door het park wandelen, terwijl we niets anders doen dan kleppen over onbenulligheden. Ik houd van die levenswijze. Alles op z’n tijd. Veel mensen denken dat ik een workaholic ben die de hele dag met z’n muziek bezig is. Onzin, het woord workaholic staat niet eens in mijn vocabulaire.

Nou, als dit niet op ’t lijf van de voorzitter geschreven is weet ik het ook niet meer ……………. Mark, jongen, word jij maar snel lid van deze vereniging van zalige nietsdoeners want zo’n inspirerend lid kunnen we altijd gebruiken.

TIJD VOOR VAKANTIE
MOULES A LA DIJONAISE