WATERSTONES

Waterstones in Liverpool is een gigantisch grote boekhandel in het centrum. Zittend in een luxe fauteuil terwijl Huybrecht staat te snuffelen tussen de oorlogsboeken zit ik hier wat van mij af te schrijven, heerlijk relaxed. Prima hotel ook en een zeer uitgebreid ontbijt vanochtend op deze zonovergoten laatste dag in Engeland.

sir Thomas

Dat relaxen hoort natuurlijk bij een lid van deze stichting en maakt het daardoor zo aangenaam. Tot ongeveer 15.00 uur moesten we de tijd zien te doden omdat daarna pas het vliegtuig vertrok . Toen Huyb uitgesnuffeld was zijn we naar het leuke havengebied gelopen waar ik toevallig vorig jaar met Esther ook al was geweest. Een maritiem museum waar heel veel te zien is over de tweede wereldoorlog, de U-bootaanvallen op konvooien, de jacht en ondergang op de Bismarck kortom zeer interessant.  Daarna naar Tate’s Modern, iets minder imposant dan Londen maar  wel leuk. Daar een kussenhoes gekocht met de afbeelding van het Roy Lichtenstein-schilderij “Whaam” uit 1963 welk ik origineel ooit met Sandra en Daan gezien heb in Londen.  Op tijd met de bus naar John Lennon Airport , inchecken en gaan, ‘s-avonds om 11.30 uur thuis en weer ( de zoveelste ) een leuke Great Brittain-trip achter de rug.   Voorbereiden nu op de fietstocht van Salzburg naar de Adriatische zee over drie weken,  ja,ja wat dat betreft zitten we natuurlijk “niet ” stil.

JA DAT HEB IK WEER
EEN ZONOVERGOTEN MOBIEL WEEKEND