DE STICHTING ZELF HEEFT OOK VAKANTIE

Alweer even geleden dat er iets gepubliceerd is. Ik wijt dit aan de drukte die voortkomt uit het niets doen en ook leuk bezig zijn. Geen spectaculaire zaken sinds het laatste bericht (begin januari) maar (zoals gewoonlijk) wel leuk bezig geweest.

Op een vrijdagochtend half januari stond deze oudere jongere om 9.45 uur aan de kassa van het rijksmuseum (al zeker 15 jaar niet meer geweest) ging zonder wachtenden direct naar binnen, heb daar geluncht en vertrok omstreeks 16.30 uur. Ik heb het gehele Rijks doorlopen en echt niet overal bij stil gestaan want jongens wat is daar veel te zien.
Alle vertrekken heb ik aangedaan en kwam eruit met een voldaan gevoel. Ook nog in de Fundatie in Zwolle geweest 2 weken later, ja ….. die museumjaarkaart brengt bij mij z’n geld wel op want er komen gegarandeerd nog vele museumbezoekjes. Komende week staat het Amsterdams Stedelijk op de planning voor de fototentoonstelling van Ed vd Elsken en de rest verzin ik nog. De foto bovenaan dit epistel toont de Villa van Jan Jongerius een vooroorlogse Utrechtse ondernemer die rijk geworden was in de autohandel als Ford-dealer, groentekweker en brandstoffendistributeur. Sandra en ik zijn daar op een zondag geweest en je word dan rondgeleid door een der kleinkinderen. Een zeer interessant verhaal en ook zeer de moeite waard.

Sinds december weer aan het squashen geslagen en probeer dat wekelijks 2 maal een uur te doen los nog van de weekends met S. want die mag ook graag tegen dat balletje slaan zodat ik per week zeker 3 maal speel. Daarnaast vaak lopend naar de stad en anders met de fiets kortom beweging zat. Ik ben thans drie jaar aan het zalig (niets)doen, wordt komende week 65 jaar ( wat erg ) en dus is het wel weer tijd voor een feestje met kinderen,aanhang en kleinkinderen. Vijf jaar geleden heb ik ze ontvoerd met een busje (boot) naar Schotland en thans weten ze niet beter dat een paspoort ditmaal niet nodig is maar wel een zwembroek. Haha zeker Centerparks was de reactie, jaha houdt het maar op een bungalowpark oid. Voorlopig zijn alleen S. en ik bekend met de lokatie en heb ik ze alvast wel wat coordinaten opgegeven. Een enkeling dacht het daarmee te weten maar dat was slechts het verzamelpunt. Voor mij derhalve plezier vooraf.
Ook wel vermeldenswaardig is dat ik nog nooit zo vroeg in het jaar ( 2 febr. J.l. ) alweer op de motor gereden heb. Het zou een graad of tien worden en dus bedachten we dat dat prima weer voor een eerste rit zou zijn. Eerst naar Gebben in Rogat voor koffie en lucht in de banden en daarna met Rinske en Pedro naar Apeldoorn via leuke weggetjes en dijkjes binnendoor. Dit wordt vast wel weer een mooi motorjaar.
Wat staat er komende tijd in de planning …………… nu eerst dat lange weekend richting Limburg om mijn AOW-jaar in te wijden, dan een weekje Gran Canaria met het meisje daarna wellicht een weekje skien in Frankrijk met zus Thea, dan zou er nog iets gepland moeten worden mbt een wandeltocht met Huyb. Daarna een fietstocht langs de Moezel ( ontspringt in de Franse Vogezen en eindigd bij Koblens in de Rein en/of een stuk langs de Donau fietsen richting Wenen of wellicht verder. Daarna is het eind juni alweer tijd voor de eerste twee weken van de zomervakantie met Sandra en tussendoor wil ik nog solo een aantal keren met de motor op pad, een normaal mens wordt al moe van deze opsomming tot aan juli maar goed wij zijn gelukkig verre van normaal. Ook liggen er al een paar jaar plannen om met de zoon,schoon en stiefzoon op de motor een keer naar Schotland te gaan en heb ik het met JC zelfs gehad over Kraoatie. Nou, we zien wel wat het nog meer wordt maar voorlopig is de kop er weer af.

MIJNHEERTJE URINE EN ANDER LEUKS
POST SCRIPTUM