POST SCRIPTUM

Ja, je moet dit epistel toch een naam geven en gezien het feit dat ik al maanden niet meer geschreven heb vanwege drukke bezigheden (wie geloofd dit eigenlijk?) is dit dus maar de titel. Inspiratieloos ligt dichter bij de waarheid, een “writersblock” klinkt geniaal , kortom hier zijn we weer.  Ik moet om de draad op te pikken wel even terug in de tijd.

We schrijven 20 maart,    afgelopen weekend ging het weer regenen zoals vaak in maart dus werd het tijd om het vliegtuig te nemen richting Geneve en nu dus hier in de trein zittend  van Geneve via Alberville naar Moutiers  alwaar zus Thea op mij wacht om mij mee te nemen naar het winsportplaatsje Latania. Ik schrijf dit eerste stukje en kijk af en toe naar buiten .  Het is  eigenlijk een herhaling van zetten in vergelijking met twee jaar geleden rond deze tijd. Ook toen zat ik in de trein naar  Moutiers en verbaasde me over het mooie landschap. Blauwe hemel, volop zon ( voorlopig ) geen sneeuw te bekennen, ook nu idem-dito.

Thea stond al te wachten toen ik op tijd aan kwam in Moutiers. Even ter plaatse inkopen gedaan en op naar het appartement op c.a. 1500 meter hoogte.  Ook hier volop zon en een prima temperatuurtje maar ook sneeuw tot aan het appartement ( zie eerste foto ) . Morgen even ski’s gaan huren etc., een pas heb ik al en dan kunnen we gaan roetsen.

Op ons balkon !

De sneeuw was er volop, het publiek nauwelijks, het leuke van eind maart skieen is dat normale mensen dan aan het werk zijn en zit je dus bijna alleen in de liften en heb je de piste’s  zowat prive’. Tegen het eind van de week werd de piste iets minder en werd het tijd om op te stappen. Die avond begon het te sneeuwen en op de dag van vertrek moesten we de auto uitgraven. Toch leuk voor die mensen die nog na ons kwamen.  Onderweg twee maal eten  en een keertje tanken en om 19.25 uur  stond deze jongeman bij Rotterdam-Centraal.   Intercity van 19.35 uur , taxi in Meppel en 22.00 uur thuis en uitpakken.

Intussen heb ik mijn 65e verjaardag gevierd in het bijzijn van kinderen, kleinkinderen, stiefkind en alle aanhang en Sandra in een luxe villa (hufterbestendig hutje in familietaal )  in Limburg.

Zo 65 jaar worden is toch best leuk.

Inmiddels zijn Sandra en ik alweer reeds een weekje thuis na 8 dagen Gran Canaria.

De lunch op Gran Canaria

Touristen ontmoeten elkaar.

Tapas dus !

Ook prima motorwegen hier.

Perfect weer gehad daar maar ook bij thuiskomst was het enkele dagen 15 gr.  en heb ik de bolaciasia’s in de voortuin  gesnoeid werkend in een fantastisch zonnetje. Een paar theaterbezoekjes in Purmenrend en Meppel, een beetje squashen kortom het bruine leven verloopt bij mij wederom bijzonder aangenaam.

En wat gaan we vervolgens doen behalve luieren……. ?     Samen met Rinske en Pedro een rit uitgezet voor de Cruiserclub voor 22 april  ( 21 motoren reeds aangemeld ) waarvoor 27 personen zich ingeschreven hebben. Hoop wel dat het een beetje behoorlijk weer is. De route is leuk, uitsluitend binnenwegen door vier provincies, lunch in Sloten (Friesland) en start en aankomst in Staphorst.   Sandra gaat ook mee dus ik heb mijn chick achterop.    Bij Harley-Davidson zijn ze beschaafder daar praten ze over “hun lady’s ” althans volgens Hunter S Thompson in zijn boek           ” Hells Angels “

Maar eerst krijgen we nog de paasdagen met op de eerste een lange wandeling met Enid en Huyb waarna diner en na 22 april  is ’t al snel 27 april en komt broer Peter over uit Zuid-Afrika waarmee ik gedurende twee weken ga touren in West-Europa.  Op 24 mei staan er dan enkele dagen Monaco gepland voor de Formule 1 aldaar met JC en Marcel.  Een luxe appartement recht tegenover het prinselijk paleis fungeert in die dagen als slaaphut dus ook dat gaat wel goed komen.

Kortom …… waar zal ik nu weer eens over gaan klagen.

DE STICHTING ZELF HEEFT OOK VAKANTIE
FUCKING KOUD