BLIKVOER EN ANDER LEED

Petit Pois et jeune  Carottes, er gaan dagen voorbij dat ik die niet op het menu heb staan. De trip naar Verona begon gisteren in Monnickendam vanaf het distributiecentrum Diederen B.V. … Daar werd de onderbroekenlogistiek bepaald in de vorm van ” Wat neem jij mee op de motor ?” en als ik dat overhemd meeneem zorg jij dan voor een passende broek er bij etc. Na dit de avond ervoor allemaal besproken en geregeld te hebben de volgende dag naar Sloten om John op te halen welke mij tot in Limburg zou vergezellen.

We hadden besloten om binnendoor langs uitsluitend de grote rivieren te gaan en na Nieuwegein begon het festijn (Joost vd V) en volgden wij via een smal dijkje de rivier de Lek waarbij ook nog Beusichem aan de overzijde waargenomen werd (stukje jeugdsentiment ), een schitterende tocht met koffie/Appeltaart in Wijk bij Duurstede en voorts naar en langs de Waal naar Nijmegen, een stukje Berg en Dal en dan via de oude rijksweg langs de Maas naar Venlo. Perfect weer en tot slot om 17.00 uur in Heithuizen een biertje op het terras, John via deA2 terug naar Amsterdam en ik via Belgie (Bergeik, Maasmechelen etc.) naar Eijsden naar Ebel. Ebel had een tafeltje gereserveerd bij de chinees en fans van mij weten dan dat het helemaal goed zit. ‘s-avonds in die mooie grote tuin tot c.a. 23.30 uur zitten kletsen over vanalles, en de volgende ochtend na een luxe ontbijt de dikke Beier gestart voor een tocht richting BadenBaden maar wederom uitsluitend binnendoor. Fantastische rit wederom maar wel rond een uur of zes behoorlijk afgedraaid want toen bleek ik er 329 km op te hebben zitten en had onderweg door stadjes (schiet niet op natuurlijk ) wel hier en daar 36gr C. op de de displays zien staan. Ik had niet veel zin meer in iets en streek neer ( zeg maar “pleurde”) op een kleine camping in de Vogezen. Onderweg alvast mijn diner en ontbijt ingeslagen en toen was de energie van deze van huisuit al luie bliksem ver op. Hoe kom je aan een lepel als je geen bestek mee hebt nou simpel ……. Die maak je zelf. De boyscout in mij komt dan tot leven en ach als je dit soort voedsel niet iedere dag verslind zal de gezondheid niet al te veel lijden hieronder. En voor de rest ….. Ach hoe leuk is het niet om een beetje te survivallen.

De zon zakt achter de heuvels dus snel maar eens even een shirt aan en het tentje opzetten. Hoezo gelukskind ? K’eb trouwens voor 12 euro een plek toegewezen gekregen nou daar kunnen wel 5-7 Satuhdarah’s, met tent en bike en al op staan De volgende dag gebroken opgestaan (zo’n tentje blijft eigenlijk armoede) maar goed, we leven nog. Alles inpakken, geen regen gehad of zo maar door ochtenddauw alles wel zeikend nat, tent, handdoek ,op zich niet zo erg maar ja, …… ’t moet wel allemaal in de tassen. Het plan was nu Friedrichshaven aan de Bodensee, de temperatuur zou weer rond de 34gr liggen dus toe maar. Ik heb geen zin om de details van deze dag te vermelden maar toen ik om c.a. 16.00 uur , met wel enkele leuke tussenstops, totaal afgedraaid in Weiler im Algau arriveerde was de pijp wederom goed leeg en had ik geen zin meer in een camping. Booking.com biedt dan uitkomst en gezeten op een bankje in de schaduw voor de plaatselijke VVV (vroeger liep je daar naar binnen) vond ik een hotelletje c.a. 3 km verderop. Om 17.00 uur stond ik onder de douche en jongens, jongens wat is een beetje water dan lekker. Nu …… dit tikkend voorzien van een groot glas witbier gezeten in de lounche denk je …….. Nooit meer in die kloottent maar ja, ’t blijft toch wel iets hebben dus ja wie weet waar ik morgen weer uithang . Da’s natuurlijk weer ’t leuke van dit geciviliseerde nomadebestaan. Maar eerst ……. gezeten in dit hotelletje welk nog steeds in Duitsland ligt vanavond eens zo’n echte duitse maaltijd scoren mit kartoffelsallad, schweinecotelet , swiebel und ich weiss nicht wat nog meer.

De volgende dag  binnendoor richting Oostenrijkse grens maar wel onderweg koffie scoren met zo’n zuidduitse Pretzel.