BACK HOME
Ja, ook een oud nummer van Golden Earring die overigens toen nog volgens mij “the golden earrings” heetten. We schrijven thans 20 april en aangekomen in Orleans, goedkoop hotelletje en daardoor de volgende ochtend een goedkoop ontbijtje , croissant, stukje stokbrood , jam en koffie en dat was het wel zo’n beetje. Op naar Arras waar ik binnendoor rijdend die namiddag zou arriveren. Had het inmiddels wel een keer gehad met die binnenwegen door dorpjes , langs kruispunten en rotondes en was voornemens de volgende dag de snelweg te pakken. Om daar te geraken kwam ik nog wel op een klein stukkie tolweg welk € 0,40 kostte. Maar dat was al 22 april , de avond ervoor nog even het centrum van Arras in gereden waar ik een visrestaurant vond waar men gelijk pannenkoekhuizen 42 verschillende soorten maar dan mosselgerechten serveerden. Een goed glas witte wijn erbij ……. wel lagguh want de fles was open maar ik mocht toch voorproeven. Heerlijk gegeten en terug naar mijn wederom goedkope hotel waar ik wel overigens de mogelijkheid had om via mijn Netflixaccount te streamen naar het tv-scherm. Zelfs in duurdere hotels was ik dat nog niet tegengekomen. Dus heerlijk op bed liggen kijken naar een leuke film. De volgende dag via Gent in België ( niet dat stomme Antwerpen waar altijd alles vast staat ) naar Terneuzen, Schiedam ( lunch met zusje Thea ) naar Ermelo voor enkele kopjes koffie bij oud-buurman Theun ( 93 jaar inmiddels ) en rond c.a. 22.00 uur ging bij mij de garagedeur open teneinde het zuid-duitse zeer vieze kwaliteitswonder te stallen . De brommer zat onder de vliegen en andere viezigheid maar dat liep niet weg. Vijf dagen nadien gewassen waarbij ik zelf natuurlijk allang was geacclimatiseerd.

