LINKS,LINKS,LINHINGS….

De voorzitter hard aan ’t werk op zijn balcon.

Eergisteren vertrokken vanuit Salles onder Bordeaux naar Servian want het aspirantlid wilde meer zon. Servian is een slaperig stadje noordwest van Bezier waar wij een B&B vonden in “une tres charmant maison” gebouwd in 1890.

Airco hadden ze toen nog niet maar is ook niet nodig want de zon draait over de zijkant van het huis naar de voorzijde terwijl wij een kamer hebben aan de achterzijde met een riant balkon met dito uitzicht op de bergen ver weg.  Na kennis gemaakt te hebben met de gastvrouw en heer Nicola en Gwen en ons geinstalleerd te hebben,  eerst naar de grote garage annex inpandige schuur voor een amicaal gesprek met Gwen over en bij de deux-chevaux welke (via ouders ) in gebruik was sinds 1976.

Achterzijde B&B

Mijn eerste ( tweede hands ) 2cv kocht ik in 1974 gevolgd door de aanschaf van een nieuwe in 1979. Gesprekstof zat dus en een klik was snel aanwezig.   Vervolgens gereden richting Serignanplage waar ik toevallig 4 weken daarvoor gewerkt had als kok voor de tentenbouwers. Nou ja, kok ? Nou ja, gewerkt ? In ieder geval aanwezig geweest. Even de “huge” camping opgelopen en kennis gemaakt met het daar aanwezige beheerders echtpaar van rent-a-tent waarbij bleek dat hij tevens jarig was. Na een glas frisdrank en even bij gekletst te hebben verder naar Serignan zelf voor een hapje eten in een restaurant aan het centrale pleintje daar. C.a. 21.30 uur op weg terug naar Servian een stadje wat zich kenmerkt door o.a. smalle en steil omhoog lopende straatjes met af en toe daar ook nog een venijnig bochtje in. Navigatie was nodig om het huis terug te vinden maar daar is die apparatuur voor.  Op een zeker moment was er een “deviation” maar daar wist de navigatie ook wel raad mee en dus draaiden wij een steil omhoog straatje in om vervolgens bij een haardspeldbocht uit te komen die zo scherp was dat ik twee maal achteruit moest steken om de bocht te kunnen ronden.
Dit gaat niet goed hoor vermelde de co-piloot op de stoel RV, ’t wordt steeds smaller. LV antwoorde de gezagvoerder van die dag ” mmwwhh” dat gaan we nog zien. Nou, die laatste kreeg zoals gewoonlijk weer eens gelijk  want waar een Golf sportsVan ( ‘k eb ’t ff opgezocht ) van spiegel naar spiegel 2,04 m meet werd het straatje, steil omhoog met een bocht er in ongeveer 2 meter. LV ….. waar zit dat knopje om de spiegels in te klappen ? RV , dat weet ik niet want ik gebruik het nooit. Vrouwen ……….. sprak Jack the Ripper ooit ……..
Na wat geschuif en gedoe uiteindelijk gevonden waardoor de opvolger van de Kever 1,94 meter breed werd. Het straatje werkte prettig mee want dat werd c.a. 1,96 meter ! De volgende conversatie volgt dan …… bij een gemiddelde snelheid van c.a. 1 km/uur    RV. NEEN, NEEN, NEEN, DAT KAN NIET ! DAT KAN NIEHIET DAT KAN NIEHIET . Naar links, naar links, naar links,……… naar linhinks zeg ik toch ……….. dat gaat niet, nee, nee dat gaat niet, terug, terug Kortom blinde paniek van RV en op zo’n moment moet LV toch wel even stevig in de pas aangeschafte modieuse sneakers staan. Stap jij maar uit was geen optie want het portier kon niet open. Om een kort verhaal lang te maken, we zijn eruit gekomen met slechts een grijze kras op de ingeklapte rechter spiegel van waarschijnlijk een kunststof afvoerpijp want die streep was er met een vinger jodenlijm af te poetsen.

The morning after the night before.

Had ik toch meer naar links gemoeten ?

DUNE DE PILAT
COMME DIEU EN FRANCE