HET BLIJFT LEUK !

Bovenstaand plaatje geschoten op de dijk tussen Volendam en Monnickendam tijdens een motortripje met JC en twee van diens vrienden. En wat doe je dan al zo’n hele dag voorzitter ? Nou, geen ene flikker en vooral veel lanterfanten was dan het antwoord. Tegenwoordig echter na inmiddels zes en een halfjaar lanterfanten is het antwoord ……………….. Nou, geen ene flikker en …………………… Nee, even serieus nu, ik geef mijn huidig leven een tien en doe natuurlijk best wel iets gedurende zo’n lange dag . Vandaag 19 juni bijvoorbeeld de laatste hand gelegd aan de bouw van een pergola in de tuin van dochterje-lief.

Kijken naar hoe anderen werken is natuurlijk ook vermakelijk daar kan ik ook dagen mee bezig blijven.

Dan was er alweer een week geleden iets wat bij mij althans behoorlijk wat indruk maakte namelijk de promotie van schoondochter Jolien tot Doctor. Daarbij aanwezig zijn vond ik zeer eervol en ja ………doe het maar even zo’n uur doorkomen terwijl je doorgezaagd wordt door wijze mannen over jouw stelling/onderzoek etc. Het liep gelukkig goed af en na afloop lekkere hapjes en champagne.

Dan is er nog iets anders leuks te vermelden . In de periode 1978-1990 werkte ik bij een uitzendorganisatie en kort geleden kwam ik via het www in contact met Guus Keser ofwel de oprichter van het gelijknamig uitzendbureau. Guus, inmiddels op leeftijd, tegenwoordig wonend in Canada en nog steeds voorzien van een jeudig soort ADHD oftewel enthousiasme vroeg mij om verhalen/anekdotes uit die tijd en heeft zich daarmee zo begreep ik behoorlijk vermaakt. Het ging o.a. over de valkparkiet op de balie bij de vestiging Roosendaal , mijn eerste standplaats destijds. Die wij gemakshalve ook maar Guus genoemd hadden, beroemd geworden omdat wij (Liesbeth en ik ) ‘m “the bridge over the river kwai” hadden leren fluiten. Het ging over de Rolls Royce (ex kon.Juliana ) waarmee ik getoerd heb lang voordat koning Willie en z’n Maxima er in zouden rijden tijdens hun trouwdag. Kortom verhalen zat en ter ondersteuning heb ik nog enkele foto’s opgediept o.a. over een en ander.

Dan zijn er nog de gewone dagelijks dingetjes zoals een bezoekje hier een bezoekje daar en natuurlijk weer een vakantietje op komst.

Samen met JC in de werkplaats van Daan geweest waarbij direct diens motor onderhanden genomen werd. Ook nog een bezoekje aan Rene en Yvonne op Marken waarbij direct opvalt dat dat beest meer haar op z’n onderarmen heeft dan zijn baas. En ja, buitenshuis eten doe je tegenwoordig maar binnenshuis maar dan buiten ………………….? Kunt U het nog volgen ? Hoog tijd om te stoppen.

FR.PAGE WUHAN ZEITUNG
BACK AT WORK