FUCKING KOUD

Hans, jongen, moet dit nu, dit soort van weinig inspiratie getuigende titels boven dit epistel. Nou arbeiders en overige ongelukkigen misschien gaat dit toevallig wel over het Oostenrijkse plaatsje Fucking gelegen in het district Braunau am Inn in de deelstaat Opper-Oostenrijk. 150 inwoners en vliegend met KLM naar Salzburg ben je er in no-time. Vliegen of op de motor ……. toch leuk om jezelf een keer te fotograferen bij het plaatstelijke naambordje. Over “motor” gespoken …………

afgelopen 22 april hadden wij van de BMW-Cruiserclub ( een soort van nep-Satudarah’s)  een rit welke door uw voorzitter en Rinske en Pedro in elkaar gedraaid was waarbij ik als erelid van de vereniging er uiteraard wel voor gezorgd heb daarbij niet te veel te doen.

Temperatuur die dag c.a. 10 graden en een smerige wind. Djiezus wat was dat (Oostenrijks) koud.  18 bikkels aanwezig en nog eens 4 dames, nou die laatsten hadden m.i. ook kloten. De tocht nam aanvang in Staphorst , voerde door 4 provincies, lunch in Sloten in Friesland en eindigde wederom in Staphorst. Al met al een leuke tocht. Ondergetekende had de opdracht ( met Lady S. op de buddy ) achteraan te rijden teneinde als een soort bezemwagen/motor de mogelijke achterblijvers thuis te brengen wat overigens niet nodig was. Het leuke van achteraan rijden is dan dat als je op zo’n slingerend dijkje naar Lemmer rijdt de hele karavaan voor je uit ziet gaan. En neem maar van mij aan dat 18 motoren , de een wat meer afstand houdend dan de andere een zeer lang lint vormen. Hier en daar opgestoken duimen en in Blokzijl rijdend door de nauwe straatjes zat er zelfs iemand een videootje te produceren.

Kortom ’t was koud maar heel leuk, de lunch gezellig en goed en ook bij het borreltje na afloop klonken de nodige lachsalvo’s. De najaarsrit is gepland voor in de Achterhoek en wat mij betreft ben ik er bij.

Drie daagjes thuis om te lanterfanteren en dan gaan we richting Schiphol om broer Peter (SA) op te halen teneinde twee weken door West-Europa te trekken. Wij houden U op de hoogte.

Keep in touch but not to much.

POST SCRIPTUM
ZUID-AFRIKA KOMT OP BEZOEK