VAN HET WESTELIJK FRONT GEEN NIEUWS

Om maar eens te beginnen met de titel van een beroemd boek ……………………………

Na eerst een bezoek gebracht te hebben aan het museum met een tentoonstelling over de noormannen om een uur of 12 gaan lopen dwars over het eiland van Peel naar Douglas via “the heritage trail” een tocht van c.a. 20 km met weinig bijzonderheden alleen dat het een vlak pad was over een oude spoorbaan dus heel relaxed. ‘s-avonds aangekomen bij het hotel waar we drie dagen zullen verblijven, douchen en naar de pub voor een borrel en eten.

tram stoelen

De volgende dag met de Manx Electric Railway naar Ramsey.  Een oud piepend en krakend tramtreintje met een open en gesloten wagon langs de kust en dus een mooie rit. Koffie in Ramsey en toen terug tot halverwege, uitgestapt en over in de Snaefell Mountain railway een soort tandradtrammetje dat in een half uur naar de top van de Snaefell gaat, het TT-motorcircuit kruisend en wederom een fantastisch uitzicht. Boven gekomen (steenkoud ondanks de zon ) besloten wij lopend terug te gaan naar het dal. Een tocht van c.a. 8 km maar voornamelijk afdalend en perfect weer.  Beneden gekomen met de Manx-tram terug naar het beginpunt, omkleden en op naar “Paperazzi” een Italiaans restaurant welk zeer goed bekend zou staan.  Nou daar gaan we dan nog achter komen.

NO LUCKY BASTARDS ANYMORE
JA DAT HEB IK WEER