I AM A LONESOME COWBOY

En dan komt er nog iets achteraan als ” far away from home” o.i.d. zijnde het laatste plaatje en tekst uit de stripboeken van Lucky Luke. Nou arbeiders en overige ijverigen dat lonesome heb ik zelf gekozen door lang weg te blijven dus daar vandaag weinig over.

Dat begint overigens als ik Sandra wegbreng naar het vliegveld van Verona want ja, die wilde weer graag centjes gaan verdienen en dus moest ik weer zelf na gaan denken of ik op het kruispunt nu links of rechts of rechtdoor moest. Daar word je moe van en da’s tegen de statuten in van deze vereniging.

Baai Baai Zwaai Zwaai

Daarna het 500tje ingeleverd en de volgende dag per trein naar Peschiera del Gardo om mijn motor op te halen want er was wederom helaas ( zie vorig jaar ) iets met de remleidingen. Omdat Sandra en ik ooit jaren geleden in de trein een dikke boete kregen omdat we ons treinkaartje niet afgestempeld hadden ( wisten wij veel ) dacht ik van ….. dat gaat mij niet nog een keer gebeuren dus …….. ruim voor vertrek van de trein ff kaartje afstempelen. Edoch ……. het apparaat daartoe functioneerde niet en wat ik ook probeerde zelfs met hulp van enkele vriendelijke Italianen, we kregen er geen stempel op. Met die boete in het achterhoofd heb ik toen maar eens wat anders gefotografeerd. Die eeuwige kerken, pleintjes, fonteintjes etc. Worden ook zo saai dus ……..Voor alle zekerheid toch maar even die foute automaat gefotografeerd ten bewijze voor de conducteur.

Nou die maakte ditmaal helemaal geen bezwaar en zette een paraaf op het kaartje pfffffffffffffffff……

Motor opgehaald en terug naar het hotel voor de ritplanning voor de volgende dag.   Twee nachten geboekt bij het hotelleke van de heenweg in de buurt van Bolzano. De volgende dag daarheen c.a. 150 km en het was bloedheet ( >34gr) dus wel in Italiaans motorrijderstenue wat wil zeggen in T-shirt en korte broek langs het Gardameer en binnendoor naar Trento en vandaar naar Vilpitiano. Nog geen muggescheetje op de kaart van Italie maar zo rustig en gastvrij daar en bovendien nog spotgoedkoop. 35 euro incl. uitgebreid ontbijt en de motor in de stalling. En ja ……. dan zal die douchekop langzaam zakken omdat ie niet vast te zetten is ………. who cares ?  Ik niet anyway.

Vijftig meter verder is er een aardig restaurant en omdat ik  die avond eerst na het douchen in Bolzano geterrast had (nederlands ?) stond mijn, vind ik nog steeds,  aparte motor daar voor de deur en het toeval wilde dat het tafeltje/zitplaats in de tuin welke ik koos via een gat in de tuinmuur precies een blik bood op mijn stalen ros.  Kan ik ‘m mooi in de gaten houden dacht ik nog.

Een echtpaar met teenerzoon welke uitgegeten waren gingen naar buiten, Pa liep eens om de motor heen en vertelde zoonlief het e.e.a. en Ma maakte daarna een foto,  dit alles via het gat in de muur door mij waargenomen. Toch een beetje ego-strelend en ja dat overkomt je niet als je een GS rijdt want die heeft heel Nederland ( en west-europa).

FILOSOFIE VAN DE KOUDE GROND/TERRASSEN
PASSEN RIJDEN