FOKKE EN SUKKE BOUWEN EEN TENTJE.

Of hoe een stel mafkezen het in het hoofd kregen om per motor naar Spanje te rijden (c.a.1600 km) om daar voor Rent-a-Tent een bungalowtentenverhuurbedrijf in het voorseizoen tenten op te gaan bouwen waarbij de voorzitter zich uitgegeven had voor kok. Dermate overtuigend dat ik nog aangenomen ben ook. Als de lui die ik moet gaan voeden niet horizontaal naar Nederland terug komen is de missie geslaagd.

Oudere jongeren klaar voor vertrek .

De reis begon in Zwolle bij Pedro (ook bekend als Sukke ) en via mooie wegen binnendoor, met de nodige terrasjes uiteraard ,waren wij rond 17.00 uur in Belvaux bij de stacaravan van Sukke. Korte tijd later voegde zich daar Mike uit Antwerpen bij en na een heerlijke maaltijd ( everzwijn ) van buurman Paul niet te laat naar bed want de volgende dag wachtte een rit van c.a. 800 km.

De bedoeling was te rijden via binnenwegen maar dat schoot niet echt op dus toch maar een stukkie op de tolweg en tegen 20.00 uur waren wij in Valance onder Lyon.

Waar Mike uit Antwerpen weer eens voor paal stond.

De volgende dag hevige regen dus regenpakken aan en karren maar . Antwerpse-Mike met z’n mooie Triumph Speedmaster heeft geen windscherm, meer afzien dus dan wij en waren ‘m dan ook een aantal malen kwijt .

Onze Solexjes

Na Perpignan werd het weer wat beter en bij het passeren van de spaanse grens scheen de zon volop dus tijd voor weer een terrasje. Tegen 17.00 uur gearriveerd op de camping in Playa de Aro waar wij opgevangen werden door het beheerders-echtpaar Ab en Dinie die ons ook nog eens een gezonde maaltijd serveerden.

Ons verblijf voor de komende drie weken.

De volgende dag, de rest van de ploeg was nog niet gearriveerd en Mike ging z’n bed weer in besloten Fokke en Sukke om Ab en Dinie te gaan helpen. Deze aardige en lieve mensen beheren de Rent-a-Tent tenten en mobile home’s op deze camping en hadden nog heel veel te doen terwijl de eerste gasten al gearriveerd waren.

2 sec. voordat ik op m’n fikken sloeg.

Gewapend met een knuistje (Sandra-taal) en een tang haringen uittrekken en vervangen voor een zwaarder type haring. ‘s-avonds ( de ploeg was inmiddels compleet ) heeft Fokke voor het eerst gekookt . Op het menu stond een gerecht adv een recept van wijlen m’n overgroot-opa die Indiaan was in Hongarije en dat gekregen had van de zus van de neef die ……… nou kortom iets met bonen en chorizo dus duidelijk een hongaars/spaanse variant van een hollandsrotzooipotje en in plaats van pek en veren was ook ( brussels) lof mijn deel. ………. Ongelofelijk maar waar …………….

De volgende dag heel vroeg op, althans …….voor een luie pensionado , half acht al, ontbijt verzorgd en nadat de ploeg op weg was ben ik op de motor boodschappen gaan doen bij een supermarkt die je hier in Spanje heel vaak ziet. Iets van Lidl of little of zo iets. Nou, ……… zeker niet klein hoor. Weer thuis koffie gezet en stokbroodjes belegd en gewapend met koffiekan, appels en broodjes op de motor naar het 30 km hoger gelegen Playa de Pals waar de ploeg aan ’t werk was. Als je dan zo met je koffiekan en broodjes op de motor over die mooie zonovergoten spaanse kustwegen rijd krijg je best wel zo’n mijmering van ………….. ach, ………………… ’t leven is zo slecht nog niet.

FESTINA LENTE
FOKKE EN SUKKE OP DE CAMPING